Blog

  8 ideja o automobilu budućnosti

8 ideja o automobilu budućnosti

Postojat će automobili bez vozača, automobili će se moći hakirati poput računala, a možda ćete moći i odspavati pet do šest sati za vrijeme vožnje od Zagreba do Dubrovnika ili od Osijeka do Münchena. Ništa nije nemoguće za automobil budućnosti, a pronalaze se i  rješenja za napade hakera i za pokrivenost osiguranjem. Slijedi osam ideja o automobilu budućnosti.

1. Svi će “voziti”
Mladi i stari, bolesni i slijepi – svi će moći upravljati automobilom budućnosti. Uz to, spavanje dok automobilom upravlja autopilot ne bi trebalo predstavljati problem. Google tvrdi da je njihov softver za automatizirane automobile jednak vozaču sa 75 godina vozačkog iskustva. To znači da će za mnoge biti sigurnije i jednostavnije da budu voženi umjesto da voze sami.

2. Nema više traženja parkirnog mjesta
Tijekom prosječnog životnog vijeka vozača 106 dana provedeno je u potrazi za parkirnim mjestom – tako je barem pokazalo nedavno britansko istraživanje. U budućnosti ćete to vrijeme moći ugodnije iskoristiti. Automobil spojen na Internet moći će sam pronaći parkirno mjesto.

3. Vaš automobil vaša je služba prve pomoći
Infracrvene kamere koje provjeravaju pokrete vaših vjeđa; sjedala koja prate otkucaje vašeg srca i temperaturu kože: automobili prikupljaju sve više i više fizičkih podataka o svojim vozačima. Mogli bi pozvati i hitnu pomoć ili vas čak odvesti u bolnicu ako prepoznaju alarmantne podatke. A te iste podatke moći će prenijeti i liječniku.

4. Vaš automobil može biti hakiran
Radili su na tome više od godinu dana – no naposljetku, dva hakera uspjela su na daljinu i bežično oteti Jeep Cherokee u srpnju 2015. godine. Ne samo da su mogli paliti i gasiti ventilaciju, pojačati zvuk na radiju nego su uspjeli i ugasiti automobil i preuzeti kontrolu nad kočnicama i upravljačem tako što su digitalnim putem provalili u sustav za zabavu u automobilu. Zbog toga je Fiat Chrysler povukao 1,4 milijuna automobila, a njihovi vlasnici instalirali su navodno sigurno ažuriranje softvera. Što se više automobili budu povezivali na internet, to će postajati ranjiviji na virtualne napade, tvrde zagovornici računalne sigurnosti.

5. Manji broj, ali veća težina nesreća
Oko 1,2 milijuna ljudi godišnje pogine u nesrećama na cestama diljem svijeta. Istraživanja pokazuju da se više od 90% tih nesreća događa zbog pogrešaka u vožnji. To znači da će potpuno automatizirana i međusobno povezana vozila usmjeravati i upozoravati jedno drugo te će na taj način vjerojatno uzrokovati nesreće u manjem broju – ali mnogo kompliciranije. Tko će biti odgovoran ako se, na primjer, automobil koji sam upravlja parkira i udari pješaka? "Vozač"? Tvrtka koja je proizvela automobil? Tvrtka koja je napravila sustav za prijenos podataka? Ili pak tvrtka koja je programirala softver? Osiguravajuća društva morat će preispitati svoje izračune stopa osiguranja, a zakonodavci će morati donijeti nove propise. 

6. Najopasniji dio vožnje ostaje
Kalifornija je dopustila Googleu testiranje automobila na javnim cestama – ali inzistira na upravljanju kotačima i kočnicama jer nas robot-vozač, po svoj prilici, zasad neće učiniti potpuno suvišnima. Profesor sa Sveučilišta u Stanfordu Clifford Nass kaže: "Bit će trenutaka kada će vozač morati preuzeti upravljanje, a to se pokazuje kao najopasniji i nedovoljno istraženi problem." Snijeg, teški pljuskovi, gusta magla, pa čak i sunčeva svjetlost u određenim kutovima mogu zasmetati senzorima automobila. Jednom kada se ljudi naviknu biti voženi većinu vremena, njihove vozačke sposobnosti mogle bi se smanjiti. A netko tko je do određenog trenutka čitao knjigu ili pisao poruku e-pošte očito ima sporije vrijeme reakcije od onoga tko je neprekidno vozio.

7. Potrebno je više energije
Da, automobil koji sam vozi najvjerojatnije će voziti učinkovitije nego tradicionalni DA Da, Da, navodno će biti pokretan strujom, vodikom ili drugim ne-fosilnim izvorima energije. I da, situacije kao kolona vozila duga 95 kilometara u Kini iz 2010. koja je stajala dva tjedna i sagorjela nepojmljivu količinu goriva bit će stvar prošlosti. Ali ne, općenita potrošnja energije automobila neće se spustiti – zapravo bi mogla i porasti. U istraživanju na Sveučilištu u Michiganu u Ann Arboru navodi se da bi autonomni automobili mogli preokrenuti višegodišnji trend smanjenja potrošnje goriva jer bi automobil koji sam vozi omogućio više putovanja za mnogo više ljudi. Prosječno korištenje automobila po vozilu u SAD-u, izračunali su, porast će s 18.766 na 32.840 kilometara godišnje.

8. Što se događa ako doživite nesreću s autonomnim automobilom?
Evo što kaže Alexander Vollert, član Uprave Allianz Deutschland: "Ne vjerujemo da je potrebno donijeti nove propise o odgovornosti za autonomne automobile. Njemački model osiguranja već uključuje zaštitu u slučaju žrtve prometne nesreće ako štetu prouzroče djelomično ili potpuno automatizirana vozila i vozila koja se kreću autonomno, kao i u slučaju nesreća uzrokovanih hakerskim napadima. Njemački sustav odgovornosti navodi da je vlasnik automobila odgovoran bez obzira na to je li se nesreća dogodila njegovom pogreškom ili ju je uzrokovalo vozilo. Taj osnovni koncept još uvijek vrijedi, čak i u doba rastuće automatizacije vozila. Žrtva prometne nesreće neće se morati boriti s vozačem ili proizvođačem oko toga je li vozač napravio pogrešku ili je kriv sustav pomoći. Iz tog razloga, njemački primjer prikladan je kao model za europsko rješenje."

Izvor: www.allianz.com

« Povratak

Sve što trebate znati o svom digitalnom otisku

Sve veća upotreba digitalnih uređaja ima učinak na klimatske promjene koje po...više

8 ideja o automobilu budućnosti

Trendovi budućnosti: Naš svijet i mi

Naš svijet mijenja se svakodnevno: tehnologije koje koristimo, način na koji ...više

8 ideja o automobilu budućnosti

Ravnoteža između rasta, kvalitete života i zaštite klime izazov je megagradova budućnosti

„Do 2030. godine dvije trećine svjetskog stanovn...više

8 ideja o automobilu budućnosti