Blog

  Revolucija umrežavanja

Revolucija umrežavanja

Mi smo online. Uvijek. Svugdje. I to ne samo mi. I uređaji koje koristimo su na mreži. Odnedavno vaša perilica rublja može razgovarati s vašom sušilicom, a vaš TV prijemnik s vašim tabletom. Takozvani Internet stvari donosi revoluciju u naš svijet.

Svakodnevno možemo čitati o novim uređajima koji obogaćuju svemir "Interneta stvari" (eng. Internet of Things). Najčešće se u središtu pažnje nalaze funkcionalnost i tehnika. Internet otvara nova poslovna područja što u branši osiguranja postavlja nove izazove, primjerice, na području telematike i razvoja telematskih tarifa.

Uz sav tehnološki napredak ne smije se previdjeti jedan aspekt. Za sve korisnike modernih tehnologija jedan čimbenik postaje sve važniji: povjerenje. Ako umrežite svoj dom i automobil, otkrivate svoje podatke. Ako kupci nemaju povjerenja u poduzeće, tada mu neće ni odobriti pristup povjerljivim podacima. Stoga je za nas u Allianzu restriktivno postupanje s podacima naših kupaca nešto više od samog pitanja etike. Sigurnost informacija i zaštita podataka imaju vrlo važnu ulogu.

Kamo će nas odvesti ovo putovanje?

O čemu je zapravo riječ kad govorimo o Internetu stvari? Gdje se nalazimo i kamo će nas putovanje odvesti? Britanski pionir na području tehnike Kevin Ashton 1999. godine prvi je upotrijebio pojam "Internet of Things". Ashton je u svom izlaganju predstavio viziju računala koja obuhvaćaju realan svijet i samostalno skupljaju informacije. Internet stvari označava novu tehničku revoluciju. Revoluciju umrežavanja. U predmete koje koristimo u svakodnevnom životu, od termostata do kosilice, ugrađuju se mikroprocesori koji međusobno komuniciraju putem radio veze. Ti mikroprocesori mogu s pomoću senzora percipirati okolinu, obrađivati informacije te ih prosljeđivati. Razmjenjuju informacije s drugim uređajima i aktiviraju radnje. Uređaji postaju inteligentni objekti. Otvaraju nove mogućnosti, svrha im je pametnije osmisliti našu svakodnevicu te pružati podršku ljudima u svim životnim situacijama. Prema aktualnim predviđanjima u 2020. na internet će biti priključeno 26 do 33 milijarde objekata.

S računala na pametni telefon

Ovo je dio razvoja koji sve više uzima maha. Funkcionalnosti su se odavno preselile s računala na pametni telefon. A i pametni telefon je prijelazni uređaj. Revolucija se dalje širi na naše ručne zglobove. Nosivi uređaji i Apple sat su omiljena tema medija, a ni ušne resice nisu pošteđene. Nedavno je u javnosti predstavljena naušnica koja ne samo što lijepo sjaji nego ujedno i bilježi puls i potrošnju kalorija kod osobe koja je nosi. Bezbroj pametnih uređaja i usluga razvija se na čitavom planetu i u svim područjima na testnim poljima.

Privatne osobe, zakonodavci, industrija i osiguravajuće kuće zbog revolucije umrežavanja suočavaju se s nizom izazova. Neophodno je osigurati zaštitu podataka te osigurati najvišu moguću razinu sigurnosti u cyber svijetu. Potrošačima su potrebna rješenja i proizvodi koji su usklađeni s izmijenjenim životnim svijetom kupaca. Sve započinje s osiguranjem od loma pametnog telefona (hardver) i završava s ponudom osiguranja našim kupcima-tvrtkama za štete koje mogu prouzročiti hakeri.

Internet stvari pokazuje veliki potencijal za gospodarski rast. Istovremeno poduzećima predstoje dalekosežne promjene. Ukidaju se granice između kategorija poput "pružatelja usluga", "proizvodnih poduzeća" ili "logistike". Preostaju digitalna poduzeća koja se prilagođavaju željama svojih kupaca, ljudima ili strojevima. Utjecaj procesa transformacije može se mjeriti s globalizacijom, velikim izazovom 20. stoljeća. Informacijska tehnologija u tom procesu ima središnju ulogu. Potrebno je stvoriti preduvjete kako bi se globalna poduzeća današnjice na odgovoran način mogla preoblikovati u digitalna poduzeća sutrašnjice. U tu svrhu potrebno je stvoriti infrastrukturu koja omogućuje upravljanje i obradu golemog toka podataka kao i njihovu zaštitu od neovlaštenog pristupa. Umreženi svijet zahtijeva umreženo razmišljanje. Novi procesi zahtijevaju nova rješenja.

Kod Interneta stvari kao veliki trendovi javljaju se Umreženi auto, Umreženi dom i Umrežena osoba. To su teme koje su zanimljive i u području osiguranja. Na temelju međunarodnih istraživanja moguće je izračunati da će 2020. godine diljem svijeta više od deset milijuna automobila, koji su osigurani kod Allianza, biti priključeno na internet. Čak 60 milijuna naših kupaca koristit će Smart-Home tehnologije, a 40 milijuna koristit će nosive uređaje.

Umreženi auto

Ovaj dio budućnosti gotovo je postao sadašnjost. Za nekoliko godina svi automobili koji se proizvedu bit će priključeni na internet. Programeri će se suočiti sa sve većim izazovom sprječavanja hakerskih napada. Ključni pojam: krađa automobila s pomoću računala umjesto s pomoću oružja na semaforu.Nove tehničke mogućnosti otvaraju više od novih poslovnih područja. Štoviše, zahtijevaju moderna rješenja koja odgovaraju digitalnoj svakodnevici kupaca. To se ne odnosi samo na proizvođače automobila, već i na osiguravatelje. Potrebno je ponuditi tarifu koja je prilagođena navikama vožnje kupca. Ako kupac često vozi noću, statistički gledano, češće će sudjelovati u nezgodama. Ovo je samo jedan aspekt o kojem se vodi računa kod telematske tarife. Allianz je u okviru nekoliko testnih polja istražio temu tarife "Pay as you drive", intenzivno je pratio tržište osiguranja automobila te je na temelju stečenih spoznaja donio odluku da će 2016. godine uvesti telematsku tarifu. Podaci pripadaju kupcu. Oni se vrednuju isključivo u onu svrhu za koju je kupac dao svoju suglasnost. Kod buduće telematske tarife ključna će biti zaštita podataka.

Umreženi dom

Perilice rublja kojima se upravlja putem pametnog telefona. Perilice suđa koje šalju poruku kada treba dodati sredstvo za ispiranje. Jedno njemačko tradicionalno poduzeće nudi više od 400 umreženih kućanskih aparata. Vaša britvica je pri kraju? Zamjenske britvice možete naručiti kod proizvođača jednim pritiskom na tipku iz vaše kupaonice, tehnologija Smart Home odavno obuhvaća i zgrade. Tako senzori mogu registrirati jesu li prozori otvoreni, odnosno ispušta li perilica za rublje vodu. Za sada je korištenje spomenute tehnologije u svakodnevnom životu ograničeno. Cijena je definitivno jedan od čimbenika. Međutim, i kod teme Smart Home ljudi su jako osjetljivi kada je u pitanju zaštita podataka.U području osiguranja rješenja Smart Home nude niz pristupa za nove proizvode. Analogno telematskim tarifama u osiguranju automobila moguće je zamisliti tarife "Pay how you live", od kojih će najveću korist imati kupci koji u svoja četiri zida smanjuju rizike odgovarajućim tehnikama. S pomoću senzora koji aktiviraju alarm u slučaju istjecanja vode iz perilice za rublje, kupac može izbjeći nastanak značajnije štete, kao i s pomoću aplikacija koje upozoravaju na opasnost od provale kada prozor nije zatvoren. Nove tehnologije ne samo što čine život jednostavnijim nego i optimiziraju uvjete osiguranja.

Umrežena osoba

Sve češće na ručnim zglobovima možemo vidjeti nosive uređaje. Trenutačno su izrazito aktualne fitness narukvice, koje između ostalog bilježe dnevni broj koraka. Fitness aplikacije ne sadrže samo podatke o količini kalorija nekog od više od milijun konzumiranih obroka nego i podatke o više od 300 vježbi te su tako u potpunosti u trendu. U Allianzu se odvija testiranje aplikacije „Health Coach“, koja nije samo o aplikaciji nego i personalizirana usluga. Kod aplikacije „Health Coach“ isprepletene su brojne mjere. Stručno medicinsko osoblje savjetuje korisnike putem telefona. Treneri zajedno s "pacijentima" utvrđuju ciljeve i razgovaraju o brojnim temama, od prehrane do odgovarajuće vrste sportske aktivnosti. Treniranje treba biti zabavno, ali ujedno treba i imati funkciju prevencije. Sudionici dobivaju inovativni nosivi uređaj i pristupaju aplikacijama i web stranici. Nakon dvanaest tjedana treninga slijedi samostalno provođenje individualnog programa podržanog tehnologijom. Osiguranje postaje pružatelj zdravstvene usluge. Osiguranje prolazi transformaciju: prestaje biti razina koja upravlja troškovima i postaje pružatelj usluge, pri čemu su u digitalnom poduzeću sve granice fluidne.  

Tekst: Andreas Nolte, Allianz Deutschland AG

Fotografija: fotolia/macrovector

« Povratak

Nevidljive biciklističke kacige: sigurnost i dobra frizura

Dvije Šveđanke izumile su nevidljivu biciklističku kacigu koja je istovremeno...više

Revolucija umrežavanja

8 najinovativnijih sustava prijevoza na svijetu

„Priča o obnovljenim gradovima“ Poboljšanje energet...više

Revolucija umrežavanja

Koje su zemlje najbolje za obitelji?

OECD-ova knjiga 'Doing Better for Families' (Čineći dobro za obitelji) bavi s...više

Revolucija umrežavanja