Kontakt centar

Besplatni tel. 0800 5000
Inozemstvo (trošak pozivatelja): +385 1 4653-535
(pon - pet 08-20, sub 09-15)

Upišite vašu adresu

(npr. Heinzelova 70, Zagreb)

Vaš odštetni zahtjev možete prijaviti:

Moj Allianz - portal za klijente

Pregled polica osiguranja, prijava štete, statusi prijavljenih šteta, uplate, isplate...


Upišite podatke za prijavu

Brojevi telefona usluga na raspolaganju klijentima po određenim policama osiguranja:

U Hrvatskoj
U inozemstvu
  • Pomoć u slučaju bolesti ili nezgode: 00431 525 03 6240 (uz Putno osiguranje)
  • Pomoć na cesti: 00431 525 03 6240 (uz Euro+)

Abeceda vožnje biciklom do škole

  • Istraživanja pokazuju da je vožnja biciklom najopasniji način odlaska u školu
  • Biciklističke nesreće i povrede glave: Pobrinite se da vaše dijete nosi kacigu
  • Nakon ljeta - provjerite bicikl i njegove sigurnosne karakteristike

Ljetni praznici su pri kraju i škola samo što nije počela. Pred mnogim je roditeljima teška odluka - je li moje dijete spremno za odlazak biciklom u školu? Statistički gledano, vožnja biciklom je najopasniji način odlaska djece u školu, stoga je od iznimne važnosti da naučite djecu koji je najsigurniji put do škole te se pobrinete da nose kacigu.

Statistike pokazuju da nije preporučljivo u školu ići biciklom

U pogledu sigurnosti vožnja bicikla je najneprikladniji način odlaska u školu. U usporedbi s hodanjem ili odlaskom u školu autobusom, rizik prometne nesreće je pet do sedam puta veći. U Njemačkoj je u razdoblju od 2010. do 2011. udio biciklističkih nesreća s fatalnim posljedicama porastao s 19 na 28 posto svih prometnih nesreća u kojima sudjeluju djeca u dobi od 0 do 14 godina, a u 2013. je taj postotak iznosio 14 posto. Prema statističkim podacima EU-a, u nekim drugim zemljama udio djece koja nastradaju u biciklističkim nesrećama je još i viši.

Udio fatalnih biciklističkih nesreća (starost <15) u ukupnim prometnim nesrećama s fatalnim posljedicama u 2010. g. (izvor: EU)

Postoji nekoliko razloga zašto je vožnja djece biciklom u školu iznimno rizična. Dinku Tadiću, direktoru Sektora za motorna vozila u Allianzu ti su razlozi poznati: "Jedan primjer je raspon djetetovog vidnog polja, koje je ograničeno u usporedbi s vidnim poljem odrasle osobe. Nadalje, zbog njihove relativno niske visine, djeca se suočavaju s problemom pregleda nad prometom ako se nalaze između dva parkirana automobila. U toj ranoj dobi ne mogu procijeniti brzinu drugih sudionika u prometu te im je lakše odvratiti pažnju".

Vožnja biciklom u školu uvelike se razlikuje od hodanja, jer djeca moraju paziti ne samo pri prelaženju ulica, već moraju znati koristiti i signalizaciju rukom za skretanje udesno ili ulijevo. Štoviše, osnovno poznavanje prometnih znakova je od temeljne važnosti. Kao roditelj trebali biste unaprijed sa svojim djetetom uvježbati najsigurniji put do škole, a to uključuje i ukazivanje djetetu na sve potencijalne opasnosti te učenje djeteta kako dati signal rukom. Ponovite s njima tu rutu nekoliko puta prije početka škole. Ne dajte svojoj djeci da u školu idu biciklom ako pokazuju ikakve znakove nesigurnosti.

Kacige spašavaju živote

U slučaju nesreće kaciga je jedina stvar koja može zaštititi glavu vašeg djeteta. "Vjerojatnost ozljede mozga tijekom biciklističke nesreće dva puta je veća bez kacige, stoga, ne biste trebali nositi kacigu samo tijekom biciklističkih tura, već svaki puta kad se popnete na bicikl," savjetuje Dr. Christoph Lauterwasser, direktor Allianzovog Tehnološkog centra (Allianz Center for Technology Automotive). U više od 40 posto svih sudara bicikala i automobila dolazi do teških ozljeda glave i mozga. Mnoge nesreće ne uključuju ni automobile - oko trećine teških ozljeda ili biciklističkih nesreća s fatalnim ishodom posljedica su različitih vrsta sudara i padova.

Unatoč tome, u Njemačkoj svega 11 posto biciklista nosi kacigu, dok taj postotak u Austriji iznosi 33 posto, a u Švicarskoj 44 posto. Djeca starosti do 10 godina češće nose kacige, no  taj se udio u skupini djece u dobi od 11 do 16 godina drastično mijenja.

Mnoge zemlje još uvijek nisu regulirale nošenje kaciga. Primjer su Francuska, Indija, Italija, Njemačka, Hong Kong, Švicarska i Ujedinjeno kraljevstvo. U nekim zemljama maloljetnici moraju nositi kacige, primjerice, u mnogim saveznim državama SAD-a, u Južnoj Koreji i Japanu djeca mlađa od 13 godina obvezna su nositi kacige; kao i djeca mlađa od 12 godina u Austriji, te djeca mlađa od 15 godina u Slovačkoj i Sloveniji. Samo nekoliko zemalja, poput Finske, zahtijevaju od svih biciklista da nose kacige.

U Hrvatskoj zakon nalaže obvezno nošenje kaciga za djecu do 16 godina starosti i prilikom prelaska raskrižja, biciklist je dužan sići s bicikla i gurati ga te se ponašati kao pješak, a jedine iznimke ovog pravila su raskrižja na kojima je označena biciklistička staza,

Provjerite bicikle prije vožnje

Prije nego što dopuste svojoj djeci da biciklom idu u školu, roditelji bi bicikle prvo trebali provjeriti ili ih dati stručnjaku na pregled, pogotovo ako bicikli nisu često korišteni tijekom ljetnih mjeseci. Dr. Christoph Lauterwasser navodi nekoliko stvari na koje bi trebalo obratiti pažnju: "Jesu li kočnice ispravne? Radi li svjetlo? Ima li bicikl dovoljno mačjih očiju? Je li visina bicikla primjerena za dijete (prsti bi trebali bez problema dosezati do poda s obje strane bicikla)?"

Još jedan savjet koji Lauterwasser daje roditeljima jest da djeci odjenu jakne jarkih i šarenih boja te da im nabave posebne školske torbe s mačjim očima ili moderne reflektirajuće prsluke koji olakšavaju vozačima da uoče dijete u prometu. Budući da će mnogi mališani u ponedjeljak po prvi puta krenuti u školske klupe, vozači bi trebali biti posebno oprezni oko škola i u vrijeme kada djeca idu ili se vraćaju iz njih; a to je nešto na što bi i roditelji koji često u žurbi dovoze svoju djecu u školu trebali obratiti pozornost.

Za daljnje informacije molimo kontaktirajte:

Lana Zeković Mellé

Voditelj korporativnih komunikacija

 

Allianz Zagreb d.d.

Heinzelova 70

10 000 Zagreb

Tel. +385 1 3670 270

GSM: 099 3670 448

lana.melle@allianz.hr

www.allianz.hr