Kontakt centar

Besplatni tel. 0800 5000
Inozemstvo (trošak pozivatelja): +385 1 4653-535
(pon - pet 08-20, sub 09-15)

Upišite vašu adresu

(npr. Heinzelova 70, Zagreb)

Vaš odštetni zahtjev možete prijaviti:

Moj Allianz - portal za klijente

Pregled polica osiguranja, prijava štete, statusi prijavljenih šteta, uplate, isplate...


Upišite podatke za prijavu

Brojevi telefona usluga na raspolaganju klijentima po određenim policama osiguranja:

U Hrvatskoj
U inozemstvu
  • Pomoć u slučaju bolesti ili nezgode: 00431 525 03 6240 (uz Putno osiguranje)
  • Pomoć na cesti: 00431 525 03 6240 (uz Euro+)

Allianz: kako bi svijet mogao izgledati za 65 godina, kada bi princ George mogao postati kraljem?

Očekuje se da će princ, kojeg će danas krstiti, jednog dana naslijediti svog oca na prijestolju kao kralj George VII. Budući da je dugovječnost odlika njegove obitelji, George bi mogao imati 65 ili više godina kada taj dan osvane. Iako će svijet u 2078. godini biti drugačiji od našega, već danas stvaramo taj svijet.

 Mobilnost: kako će se svijet kretati?

  • Sistem podrške vozačima postati će sve sofisticiraniji i standardniji, snižavajući tako broj automobilskih nesreća.
  • Troškovi posjedovanja automobila porast će zahvaljujući povećanju troškova parkinga, poreza i drugim mjerama koje će posjedovanje automobila učiniti manje privlačnim.
  • Automobilska industrija nastavit će optimizirati sadašnje motore, no, jednog dana, automobili će biti ili električni ili će ih pokretati stanice na gorivo bez štetnih emisija.

Princ George, kojeg će danas krstiti, možda neće preuzeti prijestolje kao kralj George VII. prije nego li navrši 65 ili više godina. Do tada vjerojatno još uvijek nećemo imati međuzvjezdani prijevoz ili leteće automobile, ali način na koji se krećemo od točke A do točke B u 2078. g. proći će kroz neke izvanredne promjene.

Kad pogledamo unatrag na doba kada je Georgeov djed princ Charles rođen, u 1948. g., ulice su bile pune različitih vrsta vozila: kolica, bicikala, automobila, pa čak i još nekoliko konjskih zaprega. Kao dječak, princ Charles mogao je uživati vikendom u dvorcu Windsor sa svojom obitelji bez stalne zaglušujuće grmljavine polijetanja i slijetanja zrakoplova u najbližoj zračnoj luci Heathrow. U ono bi vrijeme tamo sletjelo tek nešto više od 100 zrakoplova dnevno, a danas je taj broj deset puta veći. Globalno gledano, prema istraživanjima automobilske organizacije Ward's, u kasnim 1940-ima na cestama je bilo možda 60 milijuna automobila, a oni su tada još uvijek predstavljali luksuz za koji je većina ljudi štedjela. Danas, broj je automobila narastao do jedne milijarde te postao svakodnevni predmet kojeg većina ljudi posjeduje.

Dakle, hoćemo li imati dvanaest puta više automobila u 2078. g.? Ne. Stručnjaci u Allianzu se slažu da ćemo u budućnosti imati drugačiji pogled na automobile. Kako se sve više i više ljudi seli u gradove i kako se vlade pokušavaju nositi s tim priljevom stanovništva, regulacije protiv korištenja automobila se već sada povećavaju. Troškovi posjedovanja automobila znatno će porasti, zahvaljujući povećanju troškova parkinga, poreza na gradsku vožnju i drugim mjerama koje će posjedovanje automobila ili čak dobivanje vozačke dozvole učiniti neprivlačnim.

London još uvijek zakrčen, ali s manje vozača

„London će u vrijeme vladavine Georga VII. vjerojatno i dalje imati zakrčene ulice, ali glavna razlika u odnosu na današnje vrijeme bit će upotreba automobila u okviru zajedničkih programa korištenja, uglavnom zato jer će biti izuzetno skupo posjedovati vlastiti automobil", kaže Tim Pitts, direktor Proizvodne i tehničke podrške u Allianz UK.

Allianzovi stručnjaci smatraju da će sistem podrške vozačima postati sve sofisticiraniji i standardniji, snižavajući tako broj automobilskih nesreća. Ovaj trend je već danas uočljiv u Europi i u Sjedinjenim Američkim Državama, dok nacije u razvoju zaostaju. „Stradanje u automobilskim nesrećama, na žalost, je rizik siromašnih," kaže Joerg Kubitzki, stručnjak za sigurnost cesta u Allianzovom Centru za tehnologiju (AZT). On se nada da će se puno toga poboljšati na području standarda zaštite. 1970-ih, AZT je bio ključan za uvođenje sigurnosnog pojasa u Njemačkoj - mnoge zemlje još uvijek moraju slijediti smjernice i također primjenjivati svoje zakone.

Kubitzki dodaje da će budućnost bez vozača biti posebno prisutna u industriji prijevoza, a manje za osobe koje putuju za osobne potrebe. Na to ukazuje i novi vizionarski projekt u Kaliforniji, koji predlaže brzi prometni tunel za vozila bez vozača između Los Angelesa i San Francisca.

Fredrik Muentzing iz Global P&C u Allianzu SE se slaže. „Osobna mobilnost može biti više usmjerena na aktivnost i razonode," kaže on. U 65 godina se potreba za fizičkom mobilnosti možda smanjila. Za razliku od drugih stručnjaka koji predviđaju rast urbanizacije, on misli da će ljudi, budući da će moći raditi od gdje god žele, imati manju potrebu za životom u velikim urbanim centrima. Oni koji putuju mogli bi to svesti samo na putovanja za vikend.

„U desetljećima koji dolaze, automobilska industrija nastavit će optimizirati sadašnje motore. No, jednog dana, automobili će biti ili električni ili će ih pokretati stanice na gorivo bez štetnih emisija. Dobra vijest je da će zrak konačno biti čišći kada Kraljevska Beba postane kralj," kaže Manfred Boschatzke, direktor Market menadžmenta u Allianzu Njemačka.

Predviđanja su uvijek škakljiva stvar, posebno za tako dugi period vremena. Iako su danas neki trendovi jasni, budući razvoj može ih odvesti u nekom sasvim novom smjeru. Štogod da budućnost donese, mi želimo malom Princu Georgeu i njegovoj obitelji dug i zdrav život.

Za daljnje informacije molimo kontaktirajte:

Lana Zeković Mellé

Voditelj korporativnih komunikacija

lana.melle@allianz.hr