Neživotna osiguranja: dobar rezultat preuzimanja rizika
PRVO TROMJESEČJE: Ukupni prihodi porasli su za 9,1 posto na 21,5 milijardi eura (u usporedbi s 19,7 milijardi eura zabilježenih u prvom tromjesečju 2021. godine). Interni rast, korigiran za utjecaje valutnih tečajeva i konsolidacije, iznosio je solidnih 6,6 posto, ponajprije zbog rasta broja polica od 2,0 posto, rasta cijena od 4,1 posto i rasta broja usluga osiguranja od 0,4 posto. Taj je rast odraz stabilnog rasta poslovnih jedinica i tržišta.
U slučaju operativne dobiti zabilježen je pad od 9,0 posto u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine, s 1,5 milijardi eura na 1,4 milijarde eura. Pad je rezultat slabijeg rezultata preuzimanja rizika, na koji je utjecao veći broj nastalih šteta vezanih za prirodne katastrofe, a u manjoj mjeri i štete nastale događanjima manjih razmjera. Takav je rezultat djelomično kompenziran povoljnim run-off
rezultatom. Zabilježen je i nešto bolji omjer troškova: 27,1 posto (u usporedbi s 27,0 posto zabilježenih godinu dana ranije), i to zahvaljujući većim troškovima nabave nakon izmijenjene kombinacije različitih poslovnih aktivnosti tvrtke Allianz Partners.
Kombinirana kvota ostvarila je rast od 1,7 postotnih bodova na 94,7 posto (u usporedbi s 93,0 posto zabilježenih u istom razdoblju 2021. godine). Iako je i kombinirana kvota našeg poslovanja s privatnim korisnicima ostvarila rast (ponajviše zbog utjecaja većeg broja prirodnih katastrofa i normalizaciji učestalosti šteta na motornim vozilima), treba istaknuti kako je kombinirana kota našeg poslovanja s poslovnim korisnicima3 značajno poboljšana.
Životna i zdravstvena osiguranja: iznimna profitabilnost novog posla
PRVO TROMJESEČJE: PVNBP (sadašnja vrijednost premija za nove poslove) ostao je stabilan i iznosi 19,4 milijarde eura (u usporedbi s 19,5 milijardi eura iz istog razdoblja prošle godine). Na njemačkom je tržištu zabilježena slabija prodaja kapitalno učinkovitijih proizvoda, dok je u Italiji pala prodaja proizvoda osiguranja povezanih s investicijskim fondovima. Veća prodaja proizvoda fiksnih anuiteta vezanih uz dioničke indekse u SAD-u i hibridnih proizvoda u Francuskoj donekle su ublažili taj pad.
Operativna dobit nije se promijenila pa i dalje iznosi 1,2 milijarde eura (u usporedbi s 1,2 milijarde eura zabilježene u prvom tromjesečju 2021. godine). Konsolidacija poslovanja tvrtke Aviva u Poljskoj imala je povoljan utjecaj na operativnu dobit, baš kao i poslovanja u Tajvanu i Španjolskoj, te segment životnih osiguranja u Njemačkoj. Njihov povoljan utjecaj donekle je umanjen slabijim rezultatom ostvarenim u SAD-u.
Profitabilnost novog posla porasla je na 3,5 posto (u usporedbi s 2,9 posto ostvarenih u istom tromjesečju 2021. godine), ponajviše zahvaljujući boljoj kombinaciji različitih poslovnih aktivnosti. Tom su rastu doprinijela i povoljna tržišna kretanja. Vrijednost novog posla skočila je za čak 20 posto na 671 milijun eura (u usporedbi s 558 milijuna eura iz istog razdoblja prethodne godine), a zahvaljujući većem broju polica kod većine poslovnih jedinica.
Upravljanje imovinom: vrlo dobra operativna dobit
PRVO TROMJESEČJE: Operativni prihodi ostvarili su rast od 12,5 posto na 2,1 milijardu eura zahvaljujući većim prihodima od imovine pod upravljanjem. Operativna dobit skočila je za 11,2 posto na 831 milijuna eura (u usporedbi sa 747 milijuna eura ostvarenih godinu dana ranije). Operativna dobit,korigirana za utjecaje valutnih tečajeva, ostvarila je rast od 5,5 posto. U istom je razdoblju omjer troškova i prihoda porastao s prošlogodišnjih 59,3 posto na 59,8 posto.
Na dan 31. ožujka 2022. godine imovina klijenata pod upravljanjem iznosila je 1,878 bilijuna eura, što je pad u odnosu na kraj četvrtog tromjesečja 2021. godine. Taj je pad rezultat nepovoljnog tržišnog utjecaja od 110,0 milijardi eura i neto odljeva od 9,0 milijardi eura, djelomično ublaženih povoljnim utjecajima valutne konverzije u iznosu od 30,1 milijardu eura.
Na kraju prvog tromjesečja ove godine ukupna imovina pod upravljanjem iznosila je 2,478 bilijuna eura, što je odraz trenda u poslovanju s imovinom klijenata pod upravljanjem.
3 Naše poslovanje s privatnim korisnicima uključuje privatne korisnike, male i srednje poduzetnike i vozne parkove, dok naše poslovanje s poslovnim korisnicima pokriva srednje i velike poslovne subjekte.
4 PVNBP je izražen nakon nekontrolirajućih udjela, osim ako nije drugačije istaknuto.