- Veliki protiv malih u europskim gradovima: 70 % smrtnih slučajeva u prometu uključuje pješake, bicikliste ili motocikliste.
- Jedna trećina nesreća u kojima sudjeluju kamioni i biciklisti ili pješaci mogla bi se izbjeći primjenom postojeće tehnologije.
- „Potreban nam je novi sigurnosni pojas” – Allianz predlaže mjere za postizanje Vizije nula
München, 16. listopada 2024.
Na 12. izdanju događaja Allianz Motor Day, Allianz je pozvao na bolju zaštitu pješaka i biciklista u gradovima te zatražio od političara, proizvođača automobila i upravitelja voznih parkova poduzimanje konkretnih mjera. S obzirom na konstantno visok broj smrti u prometu u Europi, Klaus-Peter Roehler, član Uprave društva Allianz SE, pozvao je na događanju u Centru za tehnologiju društva Allianz u Ismaningu (AZT) na poboljšanje sigurnosne opreme, posebno za kombije i kamione. „Svjedočimo ubrzanom napretku u gotovo svim područjima tehnologije, no zašto ne uspijevamo bolje zaštititi život na našim cestama? To nije smjer u kojem trebamo ići. Jedna trećina svih nesreća u kojima sudjeluju kamioni i pješaci ili kamioni i biciklisti mogla bi se izbjeći kad bi se u kamionima primijenile samo dvije dobro poznate sigurnosne mjere. Kako bismo se uhvatili ukoštac s izazovima i trendovima koje sam spomenuo, proizvođači vozila, političari, prijevoznici tereta – i mi kao osiguravatelji – moramo djelovati. Moramo učiniti sve što je u našoj moći da zaštitimo ljudski život od smrtnog ishoda nesreće, bez obzira na cijenu.”
Allianz Motor Day okuplja stručnjake i predstavnike medija iz cijelog svijeta kako bi razgovarali o trendovima i izazovima u prometu u budućnosti. Tema 2024. glasi „Veliki protiv malih: Kako trebamo bolje zaštititi ranjive skupine u urbanim područjima.”
EU ima za cilj do 2050. smanjiti smrtnost na cestama na nulu
Klaus-Peter Roehler ističe da je broj poginulih na cestama u Europskoj uniji i dalje previsok i u 2023. iznosi oko 20.400: „Europska je komisija objavila da će se do 2050. broj smrtnih slučajeva u prometu u Europi svesti na nulu.” Nažalost, i dalje smo daleko od „Vizije nula”.
Da bi bio unutar ciljanih vrijednosti, broj smrtnih slučajeva trebao bi se smanjiti za 18 % između 2022. i 2023., uz pretpostavku linearne progresije. Diljem Europe postignuto je smanjenje od 1 %, dok je u Njemačkoj broj umrlih nedavno porastao za 1,8% i ukupno je iznosio 2839 u 2023. godini.
Gradovi su glavna mjesta nesreća: 70 % poginulih na cestama u urbanim područjima čine pješaci ili vozila na dva kotača
Za postizanje brzih rezultata valjalo bi se usredotočiti na gradski prijevoz: „Do nesreća najviše dolazi u gradovima”, kaže Roehler. „Oko 40 % prometnih nesreća sa smrtnim ishodom u Europi događa se u gradovima, a 70 % tih slučajeva uključuje bicikle ili druga vozila na dva kotača ili pješake, uključujući djecu i starije osobe – potrebna im je bolja zaštita! Tema ovogodišnjeg 12. događanja Allianz Motor Day „Veliki protiv malih”, što zvuči neugodno, ali je istina. Želimo zaštititi najranjivije sudionike prometa od velikih vozila.”
Na temelju nedavne analize koju je proveo Allianzov Centar za tehnologiju (AZT) vozila koja koriste paketne i dostavne službe posebno su u središtu pozornosti: „Kao osiguravatelj voznih parkova, Allianz je došao do sljedećih saznanja: kombiji koje koriste dostavne službe imaju oko 20 % veću učestalost potraživanja od običnih vozila”, izjavio je Roehler. „Također češće uzrokuju fizičke ozljede.” Tomu pridonose vremenski pritisci na vozača, velik broj zaustavljanja, kretanje u urbanim sredinama i distrakcije koje uzrokuju digitalni uređaji potrebni za dostavu.
Roehler kritizira činjenicu da kombiji trenutačno nemaju isti broj sigurnosnih sustava kao automobili unatoč Uredbi EU-a o općoj sigurnosti 2 (GSR2), koja će se primjenjivati na nova vozila od srpnja 2024. nadalje. „Kombiji bi trebali poštovati iste sigurnosne sustave kao i novi osobni automobili s obzirom na to da upotrebljavaju iste prometne ceste”, kaže Roehler.
Allianzovo istraživanje: Jedna trećina nesreća u kojima sudjeluju kamioni i biciklisti ili pješaci mogla bi se izbjeći primjenom dostupne tehnologije
Roehler također smatra da je potrebno poboljšati GSR2 za teška teretna vozila i autobuse što je prije moguće. Iako su neke upozoravajuće značajke sustava pomoći za vozača sada obavezne za novoregistrirane kamione, to nije dovoljno za pouzdano sprečavanje sudara s biciklistima i pješacima, na primjer, u mrtvim kutovima. „Sustavi upozorenja nisu dovoljni”, kaže Roehler. „Učinkoviti sustavi mogu prepoznati sudionike u prometu u mrtvom kutu i odmah pokrenuti hitno kočenje.”
U nedavnom istraživanju Allianzova Centra za tehnologiju (AZT) zaključeno je da se jedna trećina nesreća koje uključuju kamione i pješake ili bicikliste može spriječiti aktivnom pomoći pri kočenju i poboljšanom vidljivošću za vozača kamiona kroz prozore i ogledala za manevriranje i nižu liniju vidljivosti u kabini. Ta su tehnička rješenja već dostupna na tržištu, a sada ih je potrebno primijeniti u svim sektorima što je prije moguće.
"Prvo i najvažnije, naši napori da poboljšamo sigurnost na cestama usmjereni su na spašavanje života." - Ne umanjujući ovo temeljno uvjerenje, Roehler dodaje još jedno obrazloženje koje se može koristiti za pridobivanje prijevozničkih tvrtki: „Izbjegavanje nesreća – čak i onih manjih bez osobnih ozljeda – nudi ekonomsku prednost. To je samopoticajno za prijevozničke tvrtke jer je vozni park s manje troškova popravaka i zastoja učinkovitiji, a stope osiguranja za takav vozni park također su značajno niže u usporedbi s voznim parkom s više nesreća.”
Allianz koristi svoju tradiciju za postavljanje određenih zahtjeva političarima i proizvođačima automobila
Roehler ističe da se i prije 40 godina Allianz pridružio borbi za tada kontroverznu obveznu upotrebu sigurnosnog pojasa: Godine 1983. Max Danner, tadašnji voditelj Centra za tehnologiju društva Allianz, napisao je knjigu „Sigurnosni pojas ili smrt!” Roehler kaže: „Osim ‘Sigurnosni pojas ili smrt!’, valja obratiti pozornost i na sljedeće: ‘Pomoćni sustavi – ili smrt!’ Kako bismo postigli Viziju nula, potreban nam je svojevrsni sigurnosni pojas.”
Na 12. događanju Allianz Motor Day Allianz je proizvođačima automobila i zakonodavcima postavio tri posebna zahtjeva kako bi bolje zaštitili ranjive skupine u gradskom prometu.
Allianzovi zahtjevi
1. Uvjeti za sigurnosnu opremu kombija i kamiona moraju biti stroži od trenutačnih zakonskih standarda. Kombiji bi trebali poštovati iste sigurnosne sustave kao i novi osobni automobili s obzirom na to da upotrebljavaju iste prometne ceste. Proizvođači kamiona trebali bi u potpunosti iskoristiti već dostupne inovacije kako bi spriječili nesreće. To uključuje prozore i ogledala za manevriranje, niže kabine i sustave automatskog kočenja u nuždi pri skretanju.
2. Allianz se zalaže za usklađivanje zahtjeva na razini Europe i poziva zakonodavce u Europskoj uniji da dodatno poboljšaju postojeće propise. U slučaju novih kamiona napredni sustavi za pomoć vozaču radi sprečavanja nesreća pri skretanju trebali bi postati obvezni što je prije moguće. Sustavi upozorenja koji su trenutačno propisani zakonom nisu dovoljni. Sustavi aktivnog kočenja koji prepoznaju sudionike u prometu u mrtvom kutu i odmah pokreću kočenje u nuždi trebali bi biti obvezni. Svi ti sustavi moraju uvijek biti uključeni.
3. Potrebno je sveobuhvatno dijeljenje podataka kako je predviđeno Zakonom o podatcima EU-a: ako Allianz, kao osiguravatelj, zna koji su sigurnosni sustavi instalirani i aktivirani u kamionima i kombijima, Allianz može postaviti stope i poticaje temeljene na riziku.
Za dodatne informacije možete se obratiti:
Christina Bersick
Christian Weishuber |
Telefon: +49-89 3800 12940
Telefon: +49-89 3800-18169 |
E-adresa: [email protected]
E-adresa: [email protected] |
O Allianzu
Grupa Allianz jedan je od vodećih svjetskih osiguravatelja i upravitelja imovinom s oko 125 milijuna* privatnih i korporacijskih klijenata u gotovo 70 zemalja. Klijentima tvrtke Allianz na raspolaganju je širok raspon osiguravajućih usluga za osobno osiguranje i osiguranje društava, koje obuhvaćaju životno i zdravstveno osiguranje, osiguranje imovine te usluge pomoći pri osiguranju kredita i osiguranju globalnog poslovanja. Allianz je jedan od vodećih svjetskih ulagača koji uime svojih osiguranika upravlja iznosom većim od 741 milijarde eura**. Nadalje, naši upravitelji imovinom PIMCO i Allianz Global Investors upravljaju s oko 1,8 trilijuna eura** imovine trećih strana. Zahvaljujući svojim ulagačkim odlukama i tomu što smo u svoje poslovanje uveli sustavnu integraciju ekoloških i socijalnih kriterija vodeći smo osiguravatelj na indeksu održivosti Dow Jones. U 2023. više od 157.000 zaposlenika ostvarilo je ukupni obujam poslovanja od 161,7 milijardi eura i operativnu dobit od 14,7 milijardi eura za grupu.
* To uključuje i nekonsolidirane subjekte s kupcima Allianza.
** Od 30. lipnja 2024.
Obvezne poslovne informacije: Izjave o odricanju od odgovornosti
Kao i uvijek, na te se procjene odnosi izjava o odricanju od odgovornosti, koja se navodi u nastavku.
Upozorenje o izjavama o budućim očekivanjima
Ovaj dokument obuhvaća izjave o budućim očekivanjima koja se temelje na trenutačnim stavovima i pretpostavkama te mogu obuhvaćati poznate i nepoznate rizike i nepredvidive čimbenike. Stvarni rezultati, uspješnost ili događaji mogu se znatno razlikovati od onih koji se navode ili se daju naslutiti u takvim izjavama o budućnosti.
Do takvih odstupanja može doći zbog promjena u čimbenicima koji uključuju, ali nisu ograničeni na: (i) promjenu općih gospodarskih uvjeta i konkurentnosti, a posebice kad je riječ o osnovnoj djelatnosti i ključnim tržištima Grupe Allianz; (ii) uspješnost financijskih tržišta (posebice na tržišnu nestabilnost, likvidnost i kreditne događaje); (iii) štetan publicitet, regulatorne radnje ili sudske sporove u odnosu na Grupu Allianz, druge poznate tvrtke i djelatnost financijskih usluga općenito; (iv) učestalost i ozbiljnost osiguranoga štetnog događaja, što uključuje prirodne nepogode i nastanak troškova štete; (v) razinu i kretanje smrtnosti i boležljivosti; (vi) razinu postojanosti; (vii) raspon kreditnih izvedenica, posebice u bankarstvu; (viii) razinu kamatnih stopa; (ix) stopu valutnih tečajeva, ponajviše valutnog tečaja EUR/USD; (x) promjene zakonodavstva i regulativa, što uključuje porezne regulative; (xi) učinak preuzimanja, što uključuje povezana pitanja integracije i mjere reorganizacije; te (xii) opće čimbenike konkurentnosti koji vrijede za svaki slučaj na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i/ili globalnoj razini. Mnoge od tih promjena mogu se pogoršati zbog terorističkih aktivnosti.
Nepostojanje obveze ažuriranja
Allianz nije obvezan ažurirati nijednu informaciju ili izjavu o budućim očekivanjima koja se ovdje navodi, osim informacija za koje je zakonski propisano da se moraju otkriti.
Napomena o zaštiti privatnosti
Allianz SE predan je zaštiti vaših osobnih podataka. Više možete pronaći u našoj Izjavi o privatnosti. Izjava o privatnosti.