Održavanje električnih automobila – nije toliko različito

Što je zapravo održavanje električnih automobila? Koliko košta osiguravanje nesmetanog rada električnog automobila? Koliko se takvo održavanje razlikuje u usporedbi s održavanjem uobičajenih automobila? To su neka od pitanja koja si potencijalni kupac postavlja prije nego što se prebaci na električni automobil. Uz sve više i više proizvođača koji izbacuju sve veći broj električnih modela i uz sve više gospodarstava koja se okreću ekološki prihvatljivim rješenjima, broj ljudi koji si postavljaju ta pitanja samo će rasti.  

Niži troškovi goriva 

Gorivo je aspekt koji se najčešće spominje u raspravi o odabiru električnog ili automobila na gorivo. I s pravom je tako. Trošak punjenja vašeg električnog vozila može biti i jednak nuli ako imate kuću i krov opremljen solarnim pločama. Električna energija koju proizvode solarne ploče može se koristiti za punjenje vašeg električnog automobila – što vas neće koštati apsolutno ništa kada uzmete u obzir svoje svakodnevne financije. Očito je potrebno potrošiti određeni novac na taj solarni krov, ali ako ste se na to ionako odlučili, besplatno punjenje vašeg električnog automobila nešto je u čemu ćete definitivno uživati. Pogotovo kad to usporedimo s trošenjem novca na pumpi svaki mjesec. 

Povremeni pregledi 

Ali što je sa stvarnim održavanjem? Koje je redovito održavanje električnom automobilu potrebno? 

Pa, zapravo i nije toliko različito u usporedbi s automobilom na gorivo. Iako vaše novo električno vozilo možda nema motor s unutarnjim izgaranjem, sa stotinama pokretnih dijelova koji trebaju podmazivanje, ono je ipak mehaničko biće. Kao takvo, patit će od istih bolesti kao i njegovi prethodnici s pogonom na gorivo. Kada govorimo o troškovima održavanja električnog automobila, najočitija je prednost ta da možete zaboraviti na redovitu promjenu motornog ulja, filtra ulja i goriva, filtra zraka motora ili povremeno – dijelova ispušnog sustava ili svjećica. Kakvo održavanje električnom automobilu onda treba? 

Iznenađujuće je to da će mu možda i trebati malo ulja. No, ne radi se o običnome motornom ulju koje koriste automobili na gorivo. Većina električnih automobila koristi izravni pogon ili višebrzinski prijenos za prijenos snage motora na kotače. Te prijenosne sustave možda treba podmazati, ali raspored održavanja za njih razlikuje se od proizvođača do proizvođača. 

Mora se zaustaviti kada vi to želite. 

Kao i kod automobila na gorivo, i kod električnih automobila vaše kočnice uvijek trebaju biti vrhunske. To znači pregled i povremenu promjenu kočionih pločica, kočionih diskova ili bubnjeva. U većini električnih automobila dio kočenja provodi električni motor koji pokušava vratiti onoliko energije koliko može, prije nego što kočnice prorade, što doprinosi duljem vijeku trajanja kočnica. Također, u usporedbi s automobilom na gorivo, električno vozilo nosi manju težinu – nedostatak motora i spremnika za gorivo znači da je automobil lakši, pa i kočnice imaju manje posla. To se, međutim, nadoknađuje baterijom koju električni automobili moraju nositi. Razlike između težine baterije i težine motora i spremnika goriva u istome modelu mogu se razlikovati od automobila do automobila. No, glavno je pravilo da će kod održavanja kočionog sustava automobila na električni pogon u odnosu na automobil na gorivo elektrici vjerojatno trebati posvetiti manje pažnje. 

Neravna cesta pred nama! 

Osvrnimo se sada na ovjes. Većinu šipki, zglobova, ležajeva i čahura koje biste vidjeli na automobilu na gorivo možete očekivati i u električnom automobilu. I kao što svi znamo: ti se dijelovi s vremenom istroše i trebaju održavanje. Dakle, u ovom aspektu, raspored održavanja električnog automobila neće se toliko razlikovati od rasporeda održavanja automobila na gorivo. Kad god čujete bilo kakvo škripanje, lupanje ili druge zvukove kojih jednostavno nije bilo prije nekoliko tjedana, vjerojatno biste trebali otići kod mehaničara. 

Sačuvajte hladnu bateriju 

Ali što je sa samim srcem električnog vozila? Trebaju li automobili na baterije više održavanja samo zato što ih pokreću baterije? Većina električnih vozila koristi rashladne sustave kako bi svoju elektroniku i samu bateriju održali na razumnim razinama temperature. Tu ćete rashladnu tekućinu morati promijeniti ili ponovno napuniti. Neki automobili čak imaju posebne kanale za protok zraka koji pomažu baterijama da rade na željenoj razini temperature. Sve što trebate učiniti pri održavanju je osigurati da ti kanali nisu začepljeni i da zrak može slobodno prolaziti. 

Ostali aspekti održavanja električnih automobila ne razlikuju se od održavanja automobila na gorivo. Baš kao i kod običnog automobila koji troši gomilu goriva, i na električnom automobilu morate mijenjati gume i metlice brisača, zaštititi vozilo od korozije dvaput godišnje, povremeno očistiti prednja svjetla ili ga ispolirati.