Što učiniti u slučaju prometne nesreće?
U slučaju nastanka prometne nesreće, vozači, sudionici prometne nesreće, u kojoj je nastala manja materijalna šteta na vozilima, dužni su odmah ukloniti vozila s kolnika i omogućiti nesmetano odvijanje prometa. Sudionici ne smiju napustiti mjesto prometne nesreće dok ne popune Europsko izvješće o nezgodi. Ovaj obrazac služi za utvrđivanje činjeničnog stanja i ne znači da je među vozačima postignuto suglasje u svezi s krivnjom za prometnu nezgodu, niti se potpisom priznaje krivnja. Allianz savjetuje da se ipak u ovom slučaju o prometnoj nezgodi izvijesti nadležna policijska postaja (obavezno pozvati MUP ako je među sudionicima sporna odgovornost za prometnu nesreću) te se sudionici podvrgnu alkotestiranju.
U slučaju prometne nesreće s većom materijalnom štetom ili nesreće u kojoj je netko teško ozlijeđen ili izgubio život, sudionici moraju ostati na mjestu prometne nesreće te poduzeti sve moguće radnje da se otklone nove opasnosti koje mogu nastati na mjestu prometne nesreće. O prometnoj nesreći potrebno je obavijestiti policiju te pričekati dolazak ovlaštene osobe koja će obaviti očevid.
Kako i gdje prijaviti štetu po polici osiguranja od automobilske odgovornosti?
Oštećenja na vozilu moraju biti nepromijenjena do prijave štete osiguratelju i dolaska predstavnika osiguratelja radi procjene štete ili dostave fotografija oštećenog vozila osiguratelju.
Prijavu štete moguće je učiniti: putem web obrasca ili pozivom na broj telefona 072 100 001.
Koja je dokumentacija potrebna za prijavu štete po polici osiguranja od automobilske odgovornosti?
Kako bi obrada Vašeg zahtjeva bila što brža Allianz sugerira da već kod prijave štete, ispunite i predate sljedeće obrasce i dokumente:
- preslika prometne dozvole oštećenog vozila (obostrano)
- preslika vozačke dozvole ako je vozilo bilo u vožnji u trenutku nastanka prometne nezgode (obostrano)
- presliku zapisnika o alkotestiranju (ako je provedeno)
- presliku Zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka ili Zapisnika o očevidu MUP-a (ako je rađen očevid)
- dokaz o vlasništvu u slučaju oštećenja imovine
*ako MUP nije pozvan na očevid prometne nezgode, za obradu zahtjeva potrebno je fotografirati i vozilo osiguranika (poželjno u sudarnom položaju).
Sukladno članku 12. Zakona o obveznom osiguranju u prometu (dalje u tekstu ZOOP), u roku od 60 dana od dana primitka Vašeg zahtjeva dužni smo utvrditi osnovanost i visinu Vašeg zahtjeva te ćemo Vam unutar tog roka poslati:
a) obrazloženu ponudu za naknadu visine štete, ako su odgovornost za naknadu štete te visina šteta nesporne ili
b) utemeljeni odgovor na sve točke iz odštetnog zahtjeva, u slučaju ako su odgovornost za naknadu štete ili visina štete sporne.
Ukoliko unutar roka od 60 dana ne zaprimite obrazloženu ponudu za naknadu štete, odnosno utemeljeni odgovor, imate pravo na podnošenje tužbe.
U slučaju da nismo u mogućnosti utvrditi konačnu visinu štete, izvršit ćemo Vam isplatu nespornog iznosa naknade štete kao predujam, najkasnije u roku 60 dana od dana primitka zahtjeva.
Prema odredbama ZOOP-a oštećenik ima pravo i na kamate u slučaju da mu naknada štete ili nesporni iznos naknade štete ne bude isplaćen unutar zakonskog roka od 60 dana.
Vozilo je popravljeno - moram li osobno donijeti račun u Allianz?
Po okončanju popravka, kako bismo uštedjeli Vaše vrijeme i novac, a prije predaje vozila od strane servisne radionice, Allianz savjetuje da servisna radionica pošalje račun popravka na e-adresu: [email protected].
Na Vaš zahtjev Allianz će izvršiti direktnu isplatu troškova popravka servisnoj radionici (vrijedi samo za fizičke osobe). Pravnim osobama odšteta se isplaćuje na njihov račun osim ako nije zaključen ugovor o cesiji.